صفحه اصلی > اخبار : «وَ أَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ»

«وَ أَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ»

نهم اردیبهشت ماه، روز ملی شوراها گرامی باد.

نهم اردیبهشت ماه، روز ملی شوراها را به اعضای محترم شورای اسلامی شهر که با وظيفه شناسی، در اعتلای و پیشرفت شهر و شهروندان تلاش می نمايند را تبريک و تهنيت عرض می نمايیم .

عملکرد شورای اسلامی شهر گلمکان در یک نگاه
همزمان با روز شوراها رئیس شورای اسلامی شهر گلمکان در بین دو نماز جمعه از عملکرد اساسی شورای شهر گزارشی را به مردم شهر ارایه داد.
حمیدرضا نظام خواه :
ضمن تشکر از حضور پرشور مردم شهر و بخش گلمکان در راهپیمایی روز قدس و تبریک روز شوراها ،برخودلازم میدانیم تا نسبت به مهمترین اتفاقات ۸ ماهه در شورای شهر مردم عزیزمان را مطلع نماییم.
۱-انتخاب شهردار که از مهمترین وظایف شورا می‌باشد را عنوان کرده وبيان نمودن در بین ۳۵ نفر از کاندیداهای شهرداری با پنج رای موافق مهندس خوشبخت نیا به عنوان شهردار انتخاب شده و تاکنون به این انتخاب افتخار کرده و از عملکرد ایشان بسیار راضی می‌باشیم.
۲-تعهد شورای اسلامی به شهر و پرهیز از هرگونه محله گرایی، و تشکیل ۶۸ جلسه کارشناسی با مصوبات قانونی
۳-در آغازین روزهای شروع به کار اعضای منتخب شورا ،با پیک کرونا مواجهه بودیم که با یک انسجام خوب در بین اعضای شورا نسبت به تهیه اقلام بهداشتی از جمله ماسک،الکل،و کپسول هوا …اقداماتی صورت گرفته است و در ایجاد تعامل خوب با مرکز بهداشت شهرستان اقداماتی انجام گرفت که جا دارد از نایب رئیس شورا جناب فرشاد عابدی برای تامین موارد بهداشتی لازم و به موقع رساندن به بیماران کرونایی شهر گلمکان تقدیر و تشکر را داشته باشیم.
نظام خواه در ادامه به حضور استاندار خراسان رضوی با همت و تلاش امام جمعه شهر در
شهر اشاره نمود که ماحصل آن ایجاد مصوبه و دریافت مبلغ۵۰۰ میلیون تومان جهت هزینه های عمرانی بود .
۵-ساماندهی رودخانه گلمکان و تهیه طرح و برخورد با افرادی که حریم و بستر رودخانه را رعایت نمی‌کنند را در دستور کار شورا گذاشته شده
۶-اشاره ای به مشکل آب کشاورزی و شرب کرده که اخیرا اعضای شورای اسلامی به همراه شهردار و امام جمعه با مدیر کل آبفا جلسه ای گذاشته و مقرر شده تا پایان خرداد چاه شماره ۴ راه اندازی شود.
۷-پیگیری و مشکلات مرتع داران از کارهای انجام شده توسط شورا بوده که با دعوت دادستان محترم در مصلی نماز جمعه مقرر گردید هر دامداری که از شهرستانهای اطراف بدون مجوز وارد مراتع این شهر یا بخش شود توسط کلانتری محترم دام آنها توقیف و متخلف معرفی به مقام قضایی گردد و این مراتع فقط متعلق به دامداران همین منطقه می‌باشد.
۸_شروع عملیات آیلند بلوار امام رضا علیه السلام به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان،آیلند بلوار فردوسی با مشارکت مردمی به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان انجام شده.
۹-راه اندازی تنها غسالخانه شهرستان در گلمکان جهت رفاه حال شهروندان انجام شده.
۱۰-ارتقا بودجه شهرداری از ۹ میلیارد تومان به ۱۵ میلیارد تومان در دوره ششم بوده.
۱۱-در دستور کار قراردادن ساخت میدان شهدا و میدان نوزاد که در آینده بسیار نزدیک عملیاتی و اجرایی خواهد شد .
۱۲-احداث و تکمیل بازارچه بلوار امام رضا علیه السلام و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری گلمکان از جمله اقدامات این دوره از شورای اسلامی شهر و شهرداری است .
۱۳-پیش از ۵۰۰۰ هزار متر مربع انجام آسفالت در سطح شهر
۱۴-احداث چهارراه و آسفالت تقاطع امام رضا علیه السلام به مبلغ یک میلیارد دویست میلیون تومان بوده که هم اکنون در حال انجام می‌باشد.
۱۵-اصلاح و بهسازی میدان امام علی علیه السلام با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان و در دستور کار بودن میدان توحید و امام حسین علیه السلام در دستور کار و در روزهای آتی انجام خواهد شد.
۱۶-بازسازی درمانگاه قدیم گلمکان توسط شورا و شهرداری، با مشارکت خیرین عزیز و تبدیل این مرکز درمانی به آزمایشگاه تخصصی و واحد مامایی که انشاالله در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

در پایان حمید رضا نظام خواه از زحمات شورای های ادوار گذشته و همکاران دوره ششم که با همدلی و انسجام در حال انجام وظیفه بوده کمال تقدیر و تشکر را بجا آورده و از همراهی های امام جمعه همیشه در صحنه ،نماینده محترم مجلس،ریاست کلانتری،بسیج ،بخشدار و همه دستگاه های اداری و مدیران خدومی که در سطح شهر و شهرستان برای رفاه و رفع موانع مردم عزیز تلاش میکنند تقدیر و تشکر را انجام داد.