صفحه اصلی > اخبار : جلسه کمیسیون ماده ۵

جلسه کمیسیون ماده ۵

جلسه کمیسیون ماده ۵ به منظور بررسی طرح تفصیلی گلمکان در سالن جلسات شهرداری و شورای شهر با پیگیری مکرر شهردار و شورای اسلامی برگزار گردید.در این جلسه آقای دکتر امامی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی،آقای دکتر خدائی معاون عمرانی استاندار،فرماندار،نماینده دستگاه های اجرائی،اعضا شورای شهر و شهردار پس از بازدید از تقاطع آزاد راه ،کلانتری و محور گلمکان به گلبهار به بیان مسائل و مشکلات شهر پرداخته و پس از بازدید از بلوار امام رضا،خیابان فرهنگ و خیابان فردوسی مقرر شد در اولین فرصت نسبت به ابلاغ طرح تفصیلی اقدام لازم توسط استانداری و اداره کل راه و شهرسازی صورت گیرد.و مقرر گردید جلسه جمع‌بندی و ابلاغ طرح در دفتر معاون عمرانی استاندار، در استانداری با حضور اعضای کمیسیون ماده ۵ ،شهردار و ریاست شورای شهر برگزار گردد.

فرماندار گلبهار:
طرح تفصیلی شهر گلمکان به زودی مصوب خواهد شد.

خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و حسین امامی راد نماینده مردم شریف چناران،گلبهار،طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی به دعوت محمدرضا حاجی زاده از گلمکان بازدید کردند. فرماندار گلبهار، ضمن اعلام خبر تصویب قریب الوقوع طرح تفصیلی شهر گلمکان، گفت: در سفر پر خیر و برکت جناب آقای دکتر خدایی معاون محترم امور عمرانی استانداری خراسان رضوی جهت شرکت در کمیسیون ماده ۵، با موضوع طرح تفصیلی شهر گلمکان ضمن بررسی کامل طرح تفصیلی این شهر و بازدید از نقاط مختلف به ویژه خانه باغ های قدیمی و پروژه در دست احداث ساختمان کلانتری ۱۲ شهر گلمکان، مقرر شد مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای تکمیل پروژه این کلانتری در نظر گرفته شود.

فرماندار گلبهار ضمن بازدید از دبیرستان خیرساز زاهدی افزود: مقرر شد برای استفاده بهینه از این فضای عالی آموزشی، شهرداری شهر گلمکان مسیر عبور و دستیابی به این دبیرستان را از نظر روشنایی و آسفالت به شکل کامل تجهیز کرده و تحویل نماید.همچنین مقرر شد که در شهر گلمکان اجازه مرتفع سازی داده نشود تا شهر هویت اصلی خود را حفظ نماید.

دکتر خدایی ضمن تشکر از مسئولان شهرستان به خصوص نماینده مردم شهرستانهای چناران، گلبهار،طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای شهرستان با توجه به جمعیت شهرستان گلبهار مبلغ مناسب و بالایی است. وی تاکید کرد که تلاش می کنیم هرچه سریعتر آزاد راه را با استفاده از اعتبارات سفر به بهره برداری برسانیم.

خدایی افزود: برای ورودی شهر گلمکان و همچنین اتصال مستقیم شهر گلمکان به گلبهار از طرف شرکت عمران اعتبار لازم در نظر گرفته شده و از استان نیز برای چهار کیلومتر باقی مانده بلوار شهدا به شهر گلبهار اقدام لازم انجام خواهد شد.

فرماندار در این جلسه گفت: باید به گونه ای با مردم گلمکان تعامل کنیم که مجاب شوند بافت خانه باغی قدیمی شهر را حفظ نمایند و زیرساخت های تمدن این شهر قدیمی آسیب نبیند.

حاجی زاده ادامه داد: گلمکان می‌تواند مقصد گردشگران زیادی باشد به شرط آنکه به بافت سنتی آن لطمه ای وارد نشود. البته ما در راستای حفظ انفال و حراست از بیت المال با کمک دادستانی محترم از ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه در بستر رودخانه جلوگیری می کنیم.

این جلسه بعد از مدت ۴ ساعت پایان یافت و مقرر گردید به زودی در کمیسیون استانی نیز به تصویب برسد.

دکتر خدایی در این بازدید از پروژه جاده گلمکان به گلبهار، دبیرستان زاهدی، پارک در دست احداث شهدای شهر گلمکان و نقاط مختلف شهر که در برنامه تفصیلی آمده بود بازدید کرد.